Deze klant wil door middel van de implementatie van een SSC haar ondersteunende processen standaardiseren en de klant meer centraal zetten. Op deze wijze kunnen zij hun diensten kosten efficiënter aanbieden en de toegevoegde waarde vergroten. Na het in kaart brengen van het besparingspotentieel zijn we overgegaan naar de ontwikkelingsfase van het SSC.
- SSC Business case: het in kaart brengen van het besparingspotentieel van een shared- service organisatie voor de Finance en Communicate functie. Mijn rol in deze fase was het opstellen van de business case en het co-faciliteren van de klantmeetings en workshops.
- SSC Ontwerp fase: in deze fase zijn wij gevraagd te adviseren over de volledige scope van het SSC ontwerp. Mijn specifieke rol hierbinnen was het voorzien van advies op drie gebieden: Change Management & Communicatie, Kennis Overdracht en Organisatie Structuur. Denk hierbij aan een ontwerp voor de SSC-organisatie structuur, een stakeholder map/analyse, change impact analyse, change readiness assessment, communicatie strategie, communicatie plan en service level agreements.